تفاوت مستربچ و کامپاند در چیست؟

folder_openآخرین اخبار و مقالات
comment2 دیدگاه

 پلاستیک یکی از مهم‌ترین محصولات صنعتی است که در تمام عرصه‌های زندگی ما نفوذ کرده است. هم برای مصرف‌کننده نهایی و هم برای مصرف‌کنندگان صنعتی، زمینه استفاده به‌عنوان یکی از وسیع‌ترین مواد شناخته می‌شود؛ بنابراین، انتظار می‌رود که تنوع فنی، مکانیکی و زیبایی‌شناختی زیادی برای محصولی وجود داشته باشد که در چنین طیف وسیعی مورداستفاده قرار می‌گیرد. بیایید این دو مفهوم را که می‌توان در عنوان اصلی افزودنی‌های پلاستیک جمع‌آوری کرد، بررسی کنیم. تفاوت مستربچ و کامپاند.

تفاوت مستربچ و کامپاند + قیمت مستربچ و کامپاند

تفاوت مستربچ و کامپاند + قیمت مستربچ و کامپاند

 

تفاوت مستربچ و کامپاند این دو اغلب حتی در بین تولیدکنندگان مواد پلاستیکی  مخلوط می‌شوند. جهت مشاهده قیمت کلیک کنید.  هر دو از نظر روش تولید مشابه هستند، اما با نتیجه‌ای که ایجاد می‌کنند، یعنی جهت استفاده از محصول متفاوت هستند.

 

 مستربچ نوعی پودر شیمیایی گرانولی است که در تولید پلاستیک استفاده می‌شود که خواص دیگری مانند لیزکننده، آنتی اکسیدان، کمک فرایند و … می‌دهد که در نظر گرفته شده است به پلاستیک اضافه شود.

این کلمه به معنای مخلوط اصلی است. این مخلوط از مخلوطی از پلیمرها و رنگ‌دانه‌های آلی یا معدنی تشکیل می‌شود. تفاوت مستربچ و کامپاند مشتری این گرانول را به مواد اولیه خود اضافه می‌کند. این یک اثر کاهش هزینه دارد. برای اطلاعات دقیق در مورد گروه‌های محصولات افزودنی، پرکننده و مستربچ سفید، اینجا را کلیک کنید.

 

تشریح تفاوت مستربچ و کامپاند:

تفاوت مستربچ و کامپاند

تفاوت مستربچ و کامپاند

ترکیب فرایند ایجاد یک ماده خام جدید در خواص فیزیکی موردنظر مشتری با افزودنی‌هایی است که به ماده اولیه اصلی اضافه می‌شود. مستربچ پرکننده، مستربچ رنگی و …اضافه شده به پلاستیک با عملیات حرارتی و فشار مخلوط می‌شوند و به آن می‌چسبند. پلاستیک بهبود ویژگی‌های ظاهری و داخلی مانند ضربه و کشش از طریق ترکیب حاصل می‌شود.

شرکت‌ها از کلسیت، یعنی کربنات کلسیم، به‌عنوان پرکننده و سخت‌کننده در تولید پلاستیک استفاده می‌کنند. درحالی‌که اثر کاهش هزینه این استفاده را جذاب می‌کند، تأثیر آن بر سلامت انسان و ارزش‌افزوده‌ای که به محصول ارائه می‌دهد بحث‌برانگیز است. توصیه می‌شود نرخ استفاده را پایین نگه دارید.

 تفاوت مستربچ و کامپاند در چیست؟

 

 در حال حاضر، صنعت تولید محصولات پلاستیکی بیشتر از هر دورهٔ دیگری در تاریخ توسعه‌یافته است و جنبه‌ها و بخش‌های مختلفی به آن اضافه شده است.تفاوت مستربچ و کامپاند این عامل، علاوه بر داشتن مشکلات زیاد، باعث کاهش قیمت نهایی برای مصرف‌کننده شده و این امر باعث شده تا محصولات پلاستیکی موردتوجه بیشتری قرار گیرند.

مستربچ و کامپاند می‌توانند به‌عنوان دو مدل ترکیب افزودنی در صنعت پلاستیک در نظر گرفته شوند که می‌توانند نفوذ بیشتری را در میان عموم مردم به وجود آورند. بااین‌حال، اکثر خریداران اطلاعات صحیحی در مورد آن‌ها ندارند یا تفاوت مستربچ و کامپاند را نمی‌دانند. این عامل باعث شده است که آن‌ها مشکلاتی را هنگام استفاده یا خرید این محصولات داشته باشند.

 

 باتوجه‌به وجود مشکلات اساسی در فرایند تولید محصولات صنعتی، استفاده از مواد پلیمری به‌عنوان یک راه‌حل اساسی توجه صنعتیان را به خود جلب کرده است؛ بنابراین، ضروری است که با استفاده از گزینه‌های مناسب، ویژگی‌های مواد پلیمری را بهبود بخشید.

ضعف در ساختار مواد پلیمری ترموپلاستیک، پایه‌ای برای توسعه و استفاده از مستربچ و کامپاند فراهم کرده است. این محصولات شیمیایی از ترکیب مواد پلیمری و افزودنی‌های مختلف با نسبت‌های مناسب تهیه می‌شوند.

 

 افزایش سرعت فرایند سنتز و جلوگیری از مصرف بیش از حد مواد خام در تولید محصولات پلاستیک، ویژگی‌های این محصولات هستند.

 

 در ادامه این مقاله، تلاش می‌کنیم تا دید کلی روشنی از این موضوع داشته باشیم و انواع مختلف آن را به شما عزیزان توضیح دهیم. بدون شک، این اقدام می‌تواند به طور قابل‌توجهی از وقوع اشتباهات در ذهن عزیزان شما جلوگیری کند؛ بنابراین، اگر می‌خواهید تفاوت مستربچ و کامپاند را بدانید، حتماً ما را تا انتها دنبال کنید.

 تفاوت مستربچ و کامپاند معرفی مستربچ

 مستربچ می‌تواند به‌عنوان یکی از معروف‌ترین و گسترده‌ترین محصولات در صنعت پلاستیک در نظر گرفته شود. در واقع، مستربچ‌ها نوعی ترکیبات افزودنی هستند که قادرند ویژگی‌ها و خصوصیات مختلفی را در پلیمر نهایی ایجاد کنند. این محصولات شامل سه جزء پلیمر اساسی، عامل همخوانی بخش و افزودنی هستند. پلیمر افزوده شده باعث می‌شود مستربچ بهتر با پلیمر اصلی ترکیب شود.

عامل کمک فرایند هم این ترکیب را آسان‌تر می‌کند. افزودنی‌ها می‌توانند شامل رنگ، ترکیبات بهینه‌سازی یا پرکننده‌ها باشند که در نهایت منجر به کاهش قیمت مستربچ و کامپاند می‌شود. البته، این تنها چیزی نیست که این مدل از محصولات را جذاب می‌کند. تفاوت مستربچ و کامپاند در واقع، مستربچ‌ها می‌توانند بخش قابل‌توجهی از مشکلات صنعت پلاستیک را به دلیل کاربرد منحصربه‌فرد و کارایی آن‌ها حل کنند.

چه تفاوتی بین کامپاند و مستربچ وجود دارد؟

حالا که شما مفهوم کامپاند را درک کرده‌اید، بهتر است تفاوت‌ها بین کامپاند و مستربچ را مورد بررسی قرار دهیم. هر دو این مواد دارای پایه‌ی پلیمری هستند. اصلی‌ترین تفاوت بین کامپاند و مستربچ به این مرتبط است که نمی‌توان مستربچ را به طور مستقیم به پلیمر پایه اضافه کرد و باید به عنوان یک ماده افزودنی استفاده شود. به عبارت دیگر، مستربچ یک افزودنی است که به پلیمر پایه اضافه می‌شود تا ویژگی‌های خاصی به آن انتقال دهد، در حالی که کامپاند به طور مستقیم در فرآیند تولید برای تولید محصول نهایی وارد می‌شود. ممکن است مستربچ به کامپاند مورد استفاده در فرآیند تولید اضافه شود یا ممکن است نیازی به اضافه کردن مستربچ نباشد. اکنون به دلایل اصلی این موضوع می‌پردازیم.

توزیع نامناسب در پلیمر پایه

یکی از مسائل اساسی که باید در هنگام افزودن مواد افزودنی به پلیمر پایه مدنظر قرار گیرد، توزیع مناسب و پخش این مواد روی سطح پلیمر پایه است. اگر توزیع مناسب و متعادل مواد افزودنی به پلیمر پایه در نظر گرفته نشود، ممکن است منجر به نداشتن کیفیت مناسب محصول نهایی شود. مستربچ‌ها به دلیل عدم داشتن مقدار کافی مواد افزودنی، نمی‌توانند به طور مستقیم به پلیمر پایه اضافه شوند.

افزایش آلودگی‌های محیطی

یک چالش دیگر که مستقیماً از استفاده از مستربچ‌ها ناشی می‌شود، ایجاد آلاینده‌های محیطی در محیط کار است. این امر به این دلیل اتفاق می‌افتد که مستربچ‌ها از ترکیب مواد ترموپلاستیک و نوعی پودر تشکیل شده‌اند. با این حال، استفاده مستقیم از کامپاند به طور قابل توجهی مشکلاتی که از آلاینده‌های محیطی ناشی می‌شوند را کاهش می‌دهد.

تفاوت بین کامپاند و مستربچ

مزایای استفاده از کامپاند

استفاده از کامپاندها برای تولیدکنندگان مزایای فراوانی دارد که منجر به آسانی و تسریع فرآیند تولید می‌شود. برخی از مهمترین مزایای این محصول عبارتند از:

استفاده یکنواخت از مواد اولیه در تولید
مقاومت بالا در برابر نور خورشید
قیمت رقابتی و منطقی در بازارهای داخلی و بین‌المللی
کیفیت ثابت و مطلوب محصول
فرآیند تولید کامپاند
برای تولید کامپاند، فرآیندهای مختلفی لازم است. مهمترین فرآیندی که نیاز به توجه دارد، فرآیند ذوب است. در این فرآیند، مواد افزودنی و پلیمرهای پایه با نسبت‌های خاصی ترکیب می‌شوند. این ترکیب مواد در دستگاهی به نام اکسترودر صورت می‌گیرد. توزیع مناسب مواد افزودنی در پلیمر پایه برای بهبود کیفیت محصول نهایی حائز اهمیت است.

این ترکیب حاصل باید به مرحله خنک کردن اضافه شود تا بتوان از آن برای تولید محصول نهایی استفاده کرد. به این منظور، ترکیب مورد نظر به دستگاه دیگری به نام خنک کننده منتقل می‌شود. پس از خنک شدن مواد، جامد می‌شوند و با کمک دستگاه‌های خردکن، به ابعاد کوچک تبدیل می‌شوند تا برای استفاده در تولید محصولات پلیمری مختلف در بازار عرضه شوند.

خرید کامپاند و مستربچ

شرکت اهدا پلیمر یکی از تولیدکنندگان مستربچ‌های سفید و کامپاند‌های مختلف در ایران است که آمادگی دارد این مواد را برای تولیدکنندگان ارائه کند. برای اطلاع از شرایط خرید و استعلام قیمت، می‌توانید به صفحه خرید کامپاند و خرید مستربچ سفید مراجعه کنید یا با شماره ۰۹۰۵۸۷۶۸۹۶۹ تماس بگیرید.”

قیمت مستربچ و کامپاند های تولیدی شرکت اهدا پلیمر

برای اطلاع از قیمت مسربچ افزودنی و یا قیمت مستربچ رنگی کلیک کنید.

این عامل باعث شده که آن‌ها به‌عنوان یکی از مواد اصلی برای حل مشکلات در صنعت پلاستیک موردنظر قرار گیرند. باید توجه داشت که انواع مختلف مستربچ به‌صورت جداگانه تهیه می‌شوند و شکل آن‌ها مشابه دانه‌های گرانولی است.  مردم این ترکیبات را مستقیماً با دانه‌های گرانولی اولیه ترکیب می‌کنند و محصول نهایی می‌تواند ویژگی‌های خود را داشته باشد.

 البته، این مسئله فراهم می‌شود که ترکیب به شیوه‌ای اصولی و به‌تناسب خاص تهیه شود.

برای اطلاع از قیمت مستربچ افزودنی و قیمت مستربچ سفید با کارشناسان ما در تماس باشید.

همچنین میتوانید در شبکه های اجتماعی مارا دنبال کنید

https://www.linkedin.com/company/ehda-polymer/

Tags: , , , ,

Related Posts

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست