بررسی رفتار رئولوژیکی پلی‌اتیلن سبک

folder_openآخرین اخبار و مقالات
commentبدون دیدگاه
blog03

مذاب های پلیمری رفتار آسودگی از تنش مرتبط با ساختار مولکولی پلیمرها را، در پاسخ به تغییر شکل اعمال شده نشان می-دهند. هدف از این تحقیق، بررسی و مطالعه ی رفتار رئولوژیکی پلیمرهای شاخه دار و اثر شاخه در جریان ویسکوالاستیک خطی و غیرخطی برای استفاده در کاربردهای مختلف صنعتی است.

بررسی رفتار رئولوژیکی پلی‌اتیلن سبک در جریان ویسکوالاستیک خطی و غیر خطی و استفاده از مدل پام-پام چند حالته برای پیش‌بینی جریان کششی تک جهته

برای این منظور از آزمون های رئولوژیکی نظیر روبش بسامد و کشش برای دو پلی اتیلن سبک (LDPE) با شاخه های بلند استفاده شده است. از این آزمون ها مدول های ذخیره و اتلاف، گرانروی پیچیده و گرانروی کششی بدست می آید. همچنین در این راستا می توان از مدل های مولکولی در نواحی ویسکوالاستیک غیرخطی استفاده کرد. آزمون های ویسکوالاستیک خطی تا حدودی حضور شاخه در LDPE را می توانند نشان دهند، در حالی که آزمون های ویسکوالاستیک غیرخطی برای نمونه شاخه دار رفتار سخت شوندگی در برابر کرنش نشان می-دهند. یکی از مدل های کارآمد برای پلیمرهای شاخه دار مدل پام-پام چند حالته (Multimode Pom-Pom, MPP) است که از آن در پیش بینی پدیده ی سخت شوندگی در برابر کرنش در جریان های کششی می توان استفاده کرد. در این تحقیق با استفاده از این مدل متوسط تعداد شاخه های جانبی نیز محاسبه شده است.

 

blog04

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست